مدرسه زبان و فرهنگ کره

معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره در کشور

مدرسه زبان و فرهنگ کره

معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره در کشور

مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کره وابسته به مرکز تبادلات فرهنگی شرق
کانال ما (مبلغه‌های بین الملل) در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/islam_4_all

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

چگونه می توانیم به یک #مبلغ_بین_المللی تبدیل شویم؟ (قسمت ششم-بخش سوم)


🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:
6 داشتن تسلط بر فضای مجازی
6/3 آشنایی با مباحث امنیت در فضای مجازی


مقدمه اول: با ظهور نسل اینترنت 2 شاهد و شبکه های اجتماعی شاهد از بین رفتن مرزهای خصوصی و حریم شخصی هستیم. سایت ها و نرم افزارهایی که به ما خدمات رایگان ارائه می دهند در قبال آن از ما می خواهند که به آنها اجازه دهیم به اطلاعات ما دسترسی داشته باشند. تمام اطلاعات شخصی و محرمانه ما؛ با چه کسانی در ارتباط هستیم، کجاها می رویم، عکس ها و تصاویر گوشی ما و ...
این اطلاعات به شرکت ها ، موسسات و سرویس های جاسوسی فروخته می شود. پس تمامی این اطلاعات دست سرویس های جاسوسی موجود هست علاوه بر اینکه بستر اینترنت جهانی متعلق به نهادهای نظامی و امنیتی است.

مقدمه دوم:  دشمنان ما از اسلام و اسلام انقلابی و شیعی ضربات متعددی خورده اند و از آن بیم دارند. وقتی یک مبلغ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اقدام به تبلیغ اسلام در کشوری می کند سرویس های جاسوسی آن کشور به آن مبلغ حساس شده و مبلغ به عنوان یک کیس برای آن سرویس مطرح می شود. بحمدلله مبلغین ما بخاطر هوشمندی و تقوایی که دارند کمتر دچار آسیب ها از فضای حقیقی توسط سرویس ها می شوند اما از انجا که سرویس ها از طریق فضای مجازی به تمامی اطلاعات ما دسترسی دارند می توانند برای مبلغ مشکلاتی ایجاد نمایند. این امر هوشمندی مبلغ را در استفاده از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی می طلبد.

از سوی دیگر همه کاربران فضای مجازی در کمین فیشینگ، تورِِ مهندسی اجتماعی  و هک توسط هکرها هستند .  دزدی اطلاعات ما توسط هکرها و انتشار آنها می تواند به ما ، نزدیکان ما، مخاطبین ما آسیب زدده و فعالیت تبلیغی ما را تحت الشعاع قرار دهد.
توجه داشته باشید خیلی از مخاطبین ما ممکن است به صورت مخفی مسلمان یا شیعه شده باشند و به دلایل مختلف اسلام خود را مخفی نگه می دارند . اگر به علت کوتاهی ما در حفظ اطلاعات مان، این اشخاص شناسایی شوند ما در پیشگاه الهی مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

بنابراین اشنایی با مباحث امنیت شبکه و حفظ امنیت در فضای مجازی برای مبلغین بین الملل بیش از دیگران ضروری به نظر می رسد.

 

🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:
6 داشتن تسلط بر فضای مجازی
6/2. داشتن سواد رسانه‌ای
 
 
در یک تعریف بسیار خلاصه: فهم و تحلیل تمام مفاهیم و مطالبی که از رسانه می گیریم را سواد رسانه ای نامیده می‌شود.داشتن سواد رسانه‌ای در عصر رسانه‌ها همچون داشتن سواد خواندن و نوشتن واجب و ضروری است و همه اقشار جامعه باید با آن آشنا باشند اما برای مبلغ بین الملل ضرورت تسلط بر آن بیشتر است.
چرا یک مبلغ بین الملل بیش از سایرین نیاز به سواد رسانه‌ای دارد؟
 
سواد رسانه ای می‌تواند به ما کمک کند تا:
 
۱. چگونگی ایجاد پیام‌های رسانه‌ای را درک کنیم.
۲. آنچه که رسانه‌ها می‌خواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص دهیم.
۳. تعصبات، اطلاعات غلط و دروغ‌های رسانه‌ای را تشخیص دهیم.
۴. قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف نماییم.
۵. پیام‌های رسانه‌ای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزش‌هایشان ارزیابی کنیم.
۶. پیام‌های رسانه‌ای خود را طراحی، ایجاد و توزیع نماییم.
 
 
گفته شد مبلغ باری اینکه بتواند مخاطب را اقناع کند لازم است هم جامعه و دغدغه های جامعه را بشناسد و هم بر مهارت‌های تاثیرگذاری و اقناع مسلط باشد. ما برای شناخت جامعه و فهم مسائل و دغدغه‌ها و اخبار جامعه هدف غالبا از رسانه‌ها استفاده می‌کنیم و همان طور که می دانیم هیچ رسانه ای بی طرف نیست و مسلما هیچ رسانه بیگانه ای در کشورهای هدف تمایلی ندارد تا نقشی در موفقیت ما در تبلیغ مان دشاته باشد و حتی اگر بتوانند مانع هم خواهند شد.
در این میان این مبلغ است که باید بتواند در میان این همه پیام های رسانه ای و رروایت مختلف مختلف از یک واقعه، روایت صحیح را تشخیص داده و علاوه بر فهم سطح مقدماتی و اولیه‌ی پیام‌ها، سطح عمیق و پنهان پیام‌ها و فرامتن را نیز فهم کند تا دچار لغزش و خطا نشده و نیز بتواند پیام رسانه ای خود را به نحو اخسن طراحی، ایجاد و توزیع نماید.
 

✳️ چگونه می توانیم به یک #مبلغ_بین_المللی تبدیل شویم؟ (قسمت ششم)


🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:

6 داشتن تسلط بر فضای مجازی
6/1. تسلط بر تاکتیک ها و تکنیک های فعالیت در فضای مجازی

امروزه استفاده از شکه های اجتماعی و پیام رسان ها جزء لاینفک زندگی غالب مردم جهان شده است. بیش از نیمی از جمعیت جهان به گوشی های هوشمند دسترسی دارند و کاربر فضای مجازی هستند و طبق اعلام سازمان های بین المللی هر روز بیش از نیم میلیون نفر برای اولین بار به اینترنت و فضای مجازی می پیوندند.
تغییرات ایجاد شده پس از شیوع کرونا نیز استفاده مردم را به سمت استفاده بیشتراز محصولات دیجیتالی و تولیدات رسانه ای سوق داده است. در این فضا ملیغ بین الملل ناگزیر است برای اثر گذاری بیشتر بر جامعه هدف خود از فضای مجازی استفاده نماید.
یک مبلغ بین الملل حتما باید بتواند برای فضای مجازی تولید محصول داشته باشد زیرا:
•  مخاطبان ما غالبا در این فضا زیست می کنند.
•  ما در عصر نبرد روایات زندگی می کنیم ، آنچه افکار عمومی را شکل می‌دهد روایت غالب است و حقیقت. روایت غالب نیز در بستر فضای مجازی شکل می گیرد
•  جهان در حال تغییر به سوی شهر هوشمند، شهروندی هوشمند و حکمرانی هوشمند است و مبلغینِ «عصر هوشمند» اگر هوشمند نباشند نمی توانند به زیستِ تبلیغی خود ادامه دهند.
و ده ها دلیل دیگر. بنابراین مبلغ بین الملل هم باید بتواند تولید محصول رسانه ای داشته باشد(پوستر، عکس نوشته، اینفوگرافی، کلیپ، پادکست و...) هم باید بتواند محصولات خود را به خوبی نشر دهد تا دیده شود. که هر کدام ازاینها (تولید و نشر) نیاز به کسب مهارت و تخصص دارد و بدون کسب این مهارت ها مبلغ نمی تواند اثرگذاری لازم و مطلوب را داشته باشد.

 

✳️ چگونه می توانیم به یک #مبلغ_بین_المللی تبدیل شویم؟ (قسمت پنجم)


🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:

5. آشنایی با دغدغه‌ها و مسائل جامعه هدف:
همه ما این حدیث معروف را شنیده ایم که فرمودند: « العالم بزمانه، لا تهجم علیه اللوابس».   اگر مبلغ بین الملل اقتضائات ، مشکلات، مسائل و دغدغه های جامعه هدف خود را نداند و یا نتواند با توجه به آنها و ناظر به آنها تبلیغ خود را جهت دهی کند مسلما نمی تواند تاثیر مطلوب را در جامعه هدف خود داشته باشد. حتی گاهی ممکن است آنچه ما می گوییم هر چند حق است اما نه تنها تاثیر لازم را نمی گذارد بلکه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. مثلا در جامعه ای که گرفتار فوبیای اسلام هست و اسلام را مترادف با گروه های تکفیری و داعش می داند از لزوم جهاد با کفار و مشرکین بگوییم.

در مسائل اخلاقی نیز همین جریان جاری است، اگر ندانیم جامعه هدف ما از چه معضلات اخلاقی رنج می برد و با چه چالش هایی درست به گریبان است ، تاثیر مطلوب را نخواهیم گذاشت. داستان معروفی است که شخصی در محضر علما و مراجع در مورد مضرات و اثار سوء شراب سخنرانی می کرد. گرچه این یک داستان است اما به خوبی لزوم توجه به مکان و زمان و اقتضائات جامعه هدف را در تبلیغ نمایان می کند.
یک مبلغ حتما باید هر روز از اخبار داغ جامعه هدف خود در زمینه های مختلف مطلع باشد و با توجه به مشکلات و معضلات موجود تبلیغ خود را جهت دهی نماید، در غیر این صورت بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد.

 

https://eitaa.com/islam_4_all

✳️ چگونه می توانیم به یک مبلغ بین المللی تبدیل شویم؟ (قسمت چهارم)


🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب شرایط زیر ضروری است:

4. آشنایی با روش‌های اقناع مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد.

مخاطب شناسی اولین مرحله برای اقناع مخاطب است. اگر مبلغ نتواند علایق، سلایق، فرهنگ ، باور و منظومه فکری  مخاطب خود را شناسایی نماید نمی تواند وی را قانع کرده و یا بر وی تاثیر بگذارد .
اشنایی با تکنیک های مخاطب شناسی و روشهای تاثیر گذاری بر مخاطب از ضروریاتی است که هیچ مبلغی از آن مستغنی نیست. شناخت فرهنگ جامعه هدف مقدمه ای است برا ی مخاطب شناسی و مخاطب شناسی مقدمه ای اس برای اثگذاری بر رفتار، ارزشها، هنجارها و باورهای مخاطب.

در مورد مخاطب شناسی و تکنیک های اثرگذاری بر مخاطب به تفصیل سخن خواهیم گفت، ان شاء الله

🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب شرایط زیر ضروری است:

تسلط به فرهنگ: یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه  آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است.

گفتار و رفتارهای ما با مفاهیم، قواعد و تصاویر ذهنی مخاطبین تفسیر و تحلیل می شود و بدون توجه به آنها ممکن حتی بسیاری از رفتارهای ما با سوء تفسیر مواجه گردند.
ممکن است رفتار یا گفتاری در یک جامعه مطلوب و مورد پسند باشد و همان رفتار در جامعه دیگر بسیار مذموم و منفور. به عنوان نمونه انعام دادن در کشور ما به معنای رضایت از خدماتِ شخص/ سازمان و به جهت قدردانی انجام می شود اما همین رفتار در برخی کشورهای به عنوان توهین تلقی می شود به این معنا که آن شخص/ سازمان کار خود را به خوبی انجام نداده است.
بنابراین تسلط بر فرهنگ جامعه هدف از ضروریات استت و باید یک مبلغ بین الملل با اهتمام بسیار زیاد به مطالعه فرهنگ کشور هدف _قبل از ورود به هر فعالیت تبلیغی _   بپردازد

ادامه دارد ...

🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب شرایط زیر ضروری است:

تسلط کامل به زبان: یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند باعث سوءبرداشت‌هایی شود لذا تسلط کامل به زبان جامعه هدف ، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود.

متاسفانه برخی کتاب‌های اسلامی که به زبان‌های مختلف ترجمه شده نه تنها باعث شناخت و رغبت به اسلام نشده بلکه بخاطر ضعیف و سخیف بودن ترجمه اثر معکوس داشته است. همچنین برخی از کسانی که به تبلیغ بین الملل پرداخته‌اند ولی دایره واژگان محدود و یا لهجه مناسبی برای گفتار به آن زبان نداشته اند نه تنها خود موفق نوبده اند بلکه گاها منّاع الخیز نیز شده اند و باعث شده اند کسان دیگر نیز به آن منطقه، مسجد و یا محفل دعوت نشوند. عکس این قضایا نیز صادق است؛ بسیاری از مبلغین ما بخاطر تسلط خوبی که بر زبان کشور هدف خود داشته اند توانسته اند با کمترین زحمت بیشترین بهره وری را داشته باشند؛ لذا تسلط کامل بر زبان جامعه هدف بسیار بسیار ضروری است .


ادامه دارد ...


🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:

1. تسلط به #مبانی_معرفتی_اسلام: مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد.
بسیاری از مخاطبان ما افرادی هستند که یا با اسلام اشنایی ندارند، یا با اسلام با قرائت غیر شیعی اشنا هستند . ذهن هر دو دسته بر اثر القائات رسانه های غربی پر از شبهه و ابهام راجع به اسلام، قوانین اسلام و معارف اسلامی است
مبلغی که می خواهد در عرصه بین الملل فعالیت کند باید توان پاسخگویی به این سئوالات را داشته باشد.

شرط اصلی تبلیغ دین تسلط به مبانی معرفتی اسلام و آموزه های عملی اسلامی است و اگر کسی در این مورد تسلط نداشته باشد ضررش بیشتر از منفعتش است .