🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:
6 داشتن تسلط بر فضای مجازی
6/2. داشتن سواد رسانهای
در یک تعریف بسیار خلاصه: فهم و تحلیل تمام مفاهیم و مطالبی که از رسانه می گیریم را سواد رسانه ای نامیده میشود.داشتن سواد رسانهای در عصر رسانهها همچون داشتن سواد خواندن و نوشتن واجب و ضروری است و همه اقشار جامعه باید با آن آشنا باشند اما برای مبلغ بین الملل ضرورت تسلط بر آن بیشتر است.
چرا یک مبلغ بین الملل بیش از سایرین نیاز به سواد رسانهای دارد؟
سواد رسانه ای میتواند به ما کمک کند تا:
۱. چگونگی ایجاد پیامهای رسانهای را درک کنیم.
۲. آنچه که رسانهها میخواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص دهیم.
۳. تعصبات، اطلاعات غلط و دروغهای رسانهای را تشخیص دهیم.
۴. قسمتی از داستان که کتمان میشود را کشف نماییم.
۵. پیامهای رسانهای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزشهایشان ارزیابی کنیم.
۶. پیامهای رسانهای خود را طراحی، ایجاد و توزیع نماییم.
گفته شد مبلغ باری اینکه بتواند مخاطب را اقناع کند لازم است هم جامعه و دغدغه های جامعه را بشناسد و هم بر مهارتهای تاثیرگذاری و اقناع مسلط باشد. ما برای شناخت جامعه و فهم مسائل و دغدغهها و اخبار جامعه هدف غالبا از رسانهها استفاده میکنیم و همان طور که می دانیم هیچ رسانه ای بی طرف نیست و مسلما هیچ رسانه بیگانه ای در کشورهای هدف تمایلی ندارد تا نقشی در موفقیت ما در تبلیغ مان دشاته باشد و حتی اگر بتوانند مانع هم خواهند شد.
در این میان این مبلغ است که باید بتواند در میان این همه پیام های رسانه ای و رروایت مختلف مختلف از یک واقعه، روایت صحیح را تشخیص داده و علاوه بر فهم سطح مقدماتی و اولیهی پیامها، سطح عمیق و پنهان پیامها و فرامتن را نیز فهم کند تا دچار لغزش و خطا نشده و نیز بتواند پیام رسانه ای خود را به نحو اخسن طراحی، ایجاد و توزیع نماید.