مدرسه زبان و فرهنگ کره

معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره در کشور

مدرسه زبان و فرهنگ کره

معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره در کشور

مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کره وابسته به مرکز تبادلات فرهنگی شرق
کانال ما (مبلغه‌های بین الملل) در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/islam_4_all

طبقه بندی موضوعی

✳️ چگونه می توانیم به یک #مبلغ_بین_المللی تبدیل شویم؟ (قسمت پنجم)


🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:

5. آشنایی با دغدغه‌ها و مسائل جامعه هدف:
همه ما این حدیث معروف را شنیده ایم که فرمودند: « العالم بزمانه، لا تهجم علیه اللوابس».   اگر مبلغ بین الملل اقتضائات ، مشکلات، مسائل و دغدغه های جامعه هدف خود را نداند و یا نتواند با توجه به آنها و ناظر به آنها تبلیغ خود را جهت دهی کند مسلما نمی تواند تاثیر مطلوب را در جامعه هدف خود داشته باشد. حتی گاهی ممکن است آنچه ما می گوییم هر چند حق است اما نه تنها تاثیر لازم را نمی گذارد بلکه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. مثلا در جامعه ای که گرفتار فوبیای اسلام هست و اسلام را مترادف با گروه های تکفیری و داعش می داند از لزوم جهاد با کفار و مشرکین بگوییم.

در مسائل اخلاقی نیز همین جریان جاری است، اگر ندانیم جامعه هدف ما از چه معضلات اخلاقی رنج می برد و با چه چالش هایی درست به گریبان است ، تاثیر مطلوب را نخواهیم گذاشت. داستان معروفی است که شخصی در محضر علما و مراجع در مورد مضرات و اثار سوء شراب سخنرانی می کرد. گرچه این یک داستان است اما به خوبی لزوم توجه به مکان و زمان و اقتضائات جامعه هدف را در تبلیغ نمایان می کند.
یک مبلغ حتما باید هر روز از اخبار داغ جامعه هدف خود در زمینه های مختلف مطلع باشد و با توجه به مشکلات و معضلات موجود تبلیغ خود را جهت دهی نماید، در غیر این صورت بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد.

 

https://eitaa.com/islam_4_all

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی